روش هایی جدید برای اندازه گیری بازخورد مراسم

 

 

فکر کردن خارج از چهارچوب های سنتی با استفاده از راه های خلاقانه برای برنامه ریزی در مراسم چیزی است که ما به عنوان مدیر مراسم در کارمان انجام می دهیم. ما باید با استفاده از روشهای خلاقانه تر برای دریافت بازخور مراسم تلاش کنیم. در این زمینه راههای خلاقانه و الهام بخشی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

مثلا امروزه با استفاده از تکنولوژی می توانید واکنش های عاطفی به تجربه مراسمتان را ثبت کنید. کمپین #FeelWimbledon در سال 2015 یک مورد در این زمینه بود که از تکنولوژی های پوشیدنی برای اندازه گیری عواطف شرکت کنندگان در این زمینه استفاده شد.اما اگر در این زمینه بودجه ای ندارید راه های تعاملی دیگری نیز وجود دارد که شما از طریق آن می توانید بازخورد دریافت نمایید.

1-استفاده از پایانه های شکلک های الکترونیکی

در بعضی از کشورها در هتل ها و فروشگاه های بزرگ، پایانه های شکلک های الکترونیکی وجود دارد که یک راه عالی برای اندازه گیری رضایت مشتری بلافاصله پس از تجربه خدمات است.به عنوان یک سازمان دهنده مراسم ما نیز می توانیم یک سوال کلیدی درباره مراسم خود بپرسیم و با گماشتن پایانه های ثبت شکلک در اطراف محل برگزاری مراسم، منتظر بازخورد قوی از طرف مردم باشید.

 

نظرسنجی تعاملی

گماشتن صفحه نمایش های نظرسنجی در اطراف محل برگزاری می تواند بازخورد فوری براساس لحظات خاص را به شما گزارش دهد.اما برای زمان برگزاری نظرسنجی باید فکر کنید واینکه چه سوالاهایی باید بپرسید زیرا پرسیدن سوالات طولانی و وقت گذاشتن زیاد برای نظرسنجی اذهان را منحرف می کند بنابراین لحظات را انتخاب کنید. زمان استراحت،زمان ناهار و چای بهترین موقع است که نظرسنجی برگزار کنید که مخاطبان نیز انگیزه ای برای پر کردن پرسشنامه داشته باشند.

روش کارت پستال

من اخیرا در یک مراسمی شرکت کردم که آنها از یک کارت پستال در یک روش خیلی خلاق استفاده کرده بودند.پشت کارت پستال یک گرافیک بود که در آن لوگوی شرکت و یک پیام کوتاه بازاریابی در آن وجود داشت وقتی که کارت را برگرداندم، بسیار جالب بود اولا که آن یک فضای تمبرگونه به نظر می رسید و در سمت چپ کارت پستال یک سوال بسیار آسان بود که یک جواب سه نکته ای داشت:کدام یک از این 3 نکته ها را امروز یاد گرفتی؟این موضوع یک بازخورد خیلی بزرگ داشت زیرا مقدار دلبستگی شرکت کنندگان به محتوای مراسم را نشان می داد.در این روش باید بعد از مراسم کارت پستال را برایشان ارسال کنید و به آنها بگویید که پاسخشان محفوظ است.اما قبل از اینکه کارت پستال را به آنها برگردانید داده ها را آنالیز کنید و یک تم گرافیکی از پاسخ ها برای خود بسازید تا برای مراسم بعدی ایده های کیفی بگیرید.

استراتژی استفاده از شکلکها(Emojis)

شکلکها را واقعا همه دوست دارند زیرا آنها می توانند احساس افراد را نشان دهند.سایزهای بزرگی از شکلکهای گرافیکی ایجاد کنید که احساسات مختلف را نشان دهد و آنها را روی دیوار درب خروجی مراسم نصب کنید سپس تعدادی نقطه برچسب در کنار شکلک ها بگذارید و یک دستورالعمل مختصر درباره آنها بنویسید که افراد بتوانند نقطه ها را روی شکلکها با توجه به احساسشان از مراسم قرار دهند.این یک جمع بندی عمومی از مراسم شماست که ایده های بسیار خوبی از احساسات مردم درباره تجاربشان از مراسم شما به دست می دهد.

نوشته شده توسط: محمد 

نظرات

حسین محمدی

بسیار جالب و مفید بود

مشکات 

ای کاش در تمام مراسم ها استفاده بشه. جالب بود